Jak vytvořit Extranet?
Extranet je možné navrhnout například na platformě MS SharePoint. Tento platfroma umožňuje trvalý přístup odkudkoliv, kdykoliv, i z mobilního telefonu. Zaručuje integritu dat
a je dobře chráněn před neoprávněnými vstupy. Veškeré soubory a další informace jsou uživatelům přístupné s nastavením přístupových práv. Uživatelé pak mohou k jednotlivým funkcím a datům přistupovat na základě své roli v dané aplikaci.
Aplikace Extranet
S použitím platformy MS SharePoint vytvoříme hlavní webovou aplikaci, která je i domovskou stránkou pro všechny uživatele a společnosti, se kterými chceme tímto způsobem komunikovat. Domovská stránka může obsahovat kalendář, oznámení, galerii obrázků, ale předeším je vstupní branou a navigací k dalším částem celého extranetu.
Poté vytvoříme podřízené weby pro jednotlivé společnosti - partnery. I ty mohou obsahovat oznámení, kalendář, a navíc knihovny dokumentů určené pro danou společnost. V nastavení oprávnění webu určíme, že žádná jiná společnost se na tyto informace nedostane.
Dalším krokm je vytvoření a nastavení uživatelských skupin pro jednotlivé role v partnerské společnosti podle předem navrženého scénáře. Pomocí vytvořených skupin přidělujeme oprávnění na jednotlivé weby, knihovny a seznamy.
Publikace a upozornění
Pak už zbývá jen nastavit řešení, které bude dokumenty vytvořené na intranetu publikovat na extranet do příslušných knihoven, kde se jim případně nastaví další specifická oprávnění. A extranet následně automaticky zašle upozornění uživatelům, že je k dispozici nový dokument. Pro publikaci nebo zasílání notifikací například podle vlastností vkládaných dokumentů zajišťují námi poskytovaná řešení.
Správa profilů uživatelů
Asi si kladete otázku, jak zajistit správu uživatelů a jejich oprávnění? Přeci jen společnost může mít desítky poboček nebo partnerů. Spravovat všechna oprávnění na weby a knihovny manuálně bude vždy velmi náročné, i při zjednodušení použitím členství ve skupinách podle rolí. Jedním z řešení může být doménový kontroler, ale ten je ne vždy dostupný a vhodný. Pak zůstává jen modulární řešení pro správu uživatelů, například RUP vyvinutý naší společností.
Jak na extranet
Na základě dlouhodobých zkušenností a praxe jsme schopni Vám představit nejen hlavní roli extranetu v organizaci, ale postavit Vám fungující extranetový portál. Další informace Vám rádi představíme osobně, domluvte si s námi schůzku a požádejte o konzultace při tvorbě extranetu, nebo si objednejte na toto téma workshop zde. Kontaktujte nás na telefonních číslech +420 732 380 067
, +420 724 176 911
nebo mailem na obchod@emris.cz.
Mohloby Vás také zajímat
Další informace o extranetu